TLA

RAHSIAJUTAWAN INTERNET .. BAGAIMANA MENJANA DUIT secara ONLINE

Written by oryzana on 7:11 AM

RAHSIA JUTAWAN INTERNET ...Cara yang paling mudah untuk MENJANA DUIT secara ONLINE:

Gunakan BLOGS. Terdapat banyak blogs yang diberi percuma di internet. Blog yang dulunya digunakan lebih kepada online diari kini digunakan oleh pemaju untuk mecatat progress projek2, salah satu cara komunikasi bagi sesetengah syarikat dan untuk komuniti berdiskusi topik2 hangat dan tidak kurang juga mereka atau ANDA yang ingan mencari DUIT POKET LEBIH secara online. Dapatkan teknik jana duit melalui Videoblog RAHSIA JUTAWAN INTERNET


Kenapa perlu BLOGGING?

Ini perlu bagi mereka yang tidak mahu melabur satu sen pun dalam bisnes internet atau dalam MENJANA DUIT secara ONLINE. Untuk pengetahuan anda, anda perlu bayar untuk memiliki domain sendiri. Jadi untuk memdapatkan laman percuma, anda perlu bergantung pada ‘FREE HOSTED WEBSITES’. Tetapi jika anda menggunakan ‘FREE HOSTED WEBSITES’, laman anda tidak akan nampak professional kerana URL anda mungkin berbunyi begini ‘dvdreviews.freehostedwebsites.com’. Tapi dengan menggunakan BLOGS, anda tidak perlu risau mengenai image professional. Antara FREE BLOGGING servis yang terkenal ialah BLOGGER.COM dan WORDPRESS.COM.

Bagi mereka yang tidak begitu mahir dalam komponen LAMAN BLOG, BLOGGER.COM adalah lebih mudah untuk digunakan. Sementara WORDPRESS.COM mempunyai komponen-komponen tambahan yang sesuai digunakan untuk mereka yang lebih mahir.


Topik untuk BLOG anda?

Ini merupakan bahagian yang paling penting. Isi kandungan atau ‘content’ memang memainkan peranan yang penting. Anda perlu bijak memilih tajuk dan topik. Dan perlu bijak mengolah isi-isi penting. Bagaimana anda meletakkan ‘keyword’ bagi blog anda dalam tajuk, topic dan isi2 kandungan pelu di ambil kira.

Contohnya:

Anda ingin membina blog mengenai ‘permainan video’. Mungkin ‘KEYWORD’ penting disini ialah ‘video’. Anda melakukan carian di Google dan jawapan yang diberikan ialah 510,000,000. Bila anda membina blog, punca trafik kualiti yang paling banyak @ tinggi dan utama ialah ‘SEARCH ENGINE’. Di sinilah keyword memainkan peranan utama. Untuk menyenangkan pencarian keyword, SEO BOOK adalah salah satu contoh yang dapat membantu anda mencari keyword yang sesuai.


BAGAIMANA MENJANA Wang?

Yang paling mudah ialah dengan meletakkan PPC (pay-per-click) ads dalam blogs anda. Google Adsense adalah PPC yang paling berpengaruh, selain itu Yahoo! Publishing Network juga berkesan dalam menjana PPC ads. Tapi ketahuilah, banyak lagi PPC ads yang boleh anda terokai.

Selain PPC ads, anda juga boleh menjana wang melalui program AFFILIATE. Sama ada menjual buku atau produk2 lain. Antara yang terkenal ialah ebay dan amazon.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Teknik menjana PENDAPATAN yang HARUS anda cuba !!!